En general, coincideix que als països on aquests sindicats són forts, els llogaters tenen les condicions més favorables i els parcs de lloguer són més grans.
Els preus dels lloguers s’han disparat a Barcelona a nivells d’abans de la crisi.
Amb aquestes dades de fons i els problemes per llogar ficats de ple en l’opinió pública, l’Observatori DESC (de drets econòmics, socials i culturals) ha llançat la idea de crear un sindicat de llogaters.
És un tipus d’organització que, amb diferents noms (com Tenance Unions), existeixen des de fa anys en països com Alemanya, Dinamarca i els Estats Units i tenen dos objectius: defensar i assessorar els llogaters i actuar com a interlocutor, o fer de lobby, amb les administracions.
El 90% dels desnonaments són de famílies que no poden pagar el lloguer.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/10/03/catalunya/1475513624_729391.html
