Els comuns van concebre la conferència com el tret de sortida per a la creació del nou partit, ara només en fase de gestació.
El nou partit preveu estar constituït a finals d’hivern, després que les quatre forces acordin la fórmula per constituir-lo.
En principi, totes comparteixen el model polític i social i, com a sobiranistes, coincideixen en la celebració del referèndum d’independència.
Xavier Domènech, líder d’En Comú Podem, va reivindicar ahir la creació d’un nou partit d’esquerres que es converteixi en una alternativa a l’hegemonia del catalanisme conservador de l’extinta Convergència.
El seu objectiu és aconseguir un canvi de rumb “sobiranista, d’esquerres i sota un republicanisme emancipador”.
Fuente original: Domènech convida a crear un bloc progressista per canviar d’hegemonia | Catalunya | EL PAÍS Catalunya
