Manresa deixarà ben aviat de ser gran ciutat.
La pèrdua del títol de gran ciutat li costarà a Manresa 878.000 euros anuals de les aportacions que fa l’Estat (el Pressupost municipal és d’uns 76 milions).
“Perdre el títol de ciutat gran et sap greu, però el que realment fa mal és la part econòmica”, admet Josep Maria Sala, regidor d’Hisenda i de Governació.
“Dimecres és el darrer dia per actualitzar les dades, però sabem que no arribarem als 75.000”, afirma resignat el regidor.
La capital del Bages va assolir la categoria de ciutat gran el 2011; es tracta d’un títol que dóna el Govern central als municipis que sobrepassen els 75.000 habitants i que s’actualitza cada quatre anys.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/02/15/catalunya/1455542551_737282.html
