L’alt tribunal català també ordena suprimir algunes expressions d’un tercer article de tots dos protocols, en el punt que subratlla que les converses telefòniques «sempre» s’hauran d’iniciar en català.
Per al tribunal, el «contingut imperatiu» d’aquest article s'»extralimita» del marc normatiu fixat per l’Estatut de Catalunya.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha tombat part del protocol d’usos lingüístics del sector públic de Catalunya, dins del qual hi ha els articles que fixava el català com a llengua de comunicació entre el personal i que totes les converses s’havien d’iniciar en aquest idioma.
En una sentència, la secció cinquena de la sala del contenciós-administrativa de l’alt tribunal català dóna la raó a l’adjunt de cirurgia pediàtrica de l’Hospital Joan XIII de Tarragona en contra del Protocol d’usos lingüístics per al sector sanitari públic de Catalunya i del Protocol d’usos lingüístics per a la Generalitat de Catalunya i del sector públic que en depèn.
El tribunal acorda anul·lar l’article de tots dos protocols que estableix que «la llengua de comunicació entre el personal ha de ser la catalana, tant presencialment com per telèfon, a la megafonia, en les reunions de treball, etc, especialment davant terceres persones: usuaris i els seus familiars, i personal sanitari o laboral extern».
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/02/25/catalunya/1456426465_986421.html
