Volem que el català i l’aranès siguin les llengües del territori (i en el futur, dels Països Catalans).
Al meu entendre, en una hipotètica Catalunya independent, el normal seria que castellà i català fossin cooficials.
Alguns són catalans, d’altres no però estan establerts a Catalunya; uns escriuen en català i uns altres en castellà.
La que els experts en llengua, més que els polítics, decideixin que impulsarà la recuperació del català com a llengua necessària i asseguri el respecte a totes les altres llengües.
El normal és que als serveis públics es puguin utilitzar les dues llengües, sense prejudici per a la llengua del territori, el català, i que qualsevol ciutadà pugui tenir el català com a llengua prioritària.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/04/09/cultura/1460228733_888039.html
