Barcelona té pràcticament la mateixa població immigrant que fa una dècada: són 262.000 estrangers, el 16,3% de la població.
En canvi, ha guanyat 34.500 europeus i 18.500 asiàtics, segons l’últim informe sobre la població estrangera del Departament d’Estadística de l’Ajuntament.
El percentatge de població estrangera de Barcelona, puntualitza, és semblant al de les grans metròpolis.
I passa el mateix amb les sortides: «La crisi ha expulsat, en el sentit clàssic, molts immigrants, però no és l’única raó».
Domingo també destaca que, si s’atén les piràmides de població de l’estudi, reflecteixen que hi ha col·lectius d’estrangers «molt masculinitzats, com els que procedeixen de l’Àfrica Subsahariana, o molt feminitzats, cas de l’Amèrica Central.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/04/24/catalunya/1461520110_417813.html
