Manté una bona sintonia política i personal amb Pablo Iglesias, secretari general de Podem, i amb Ada Colau, alcaldessa de Barcelona.
La bandera del referèndumEn la seva opinió ha de ser un partit polític “transversal i molt plural”, tant, que sigui capaç d’acollir independentistes.
Del que es tracta, diu, és de “rearmar-nos ideològicament en temes com els límits de la democràcia, la desigualtat o el projecte europeu”, per ser la referència de l’esquerra.
“Volem superar la fórmula de la coalició electoral com succeeix en el cas valencià de Compromís i crear una força política que aconsegueixi l’hegemonia política i social a Catalunya”, diu Urtasun.
“Volem ser el PSUC del segle XXI”, afegeix, en referència a l’històric partit dels comunistes catalans, la referència de l’esquerra en el franquisme i la Transició.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/08/23/catalunya/1471980306_383438.html
