«La font està contaminada, per la qual cosa tot el que s’ompli amb aigua de la font està contaminat», va confirmar Álvarez.
Segons Álvarez, l’aqüífer està situat a 150 metres de profunditat i «controlat i aïllat» per densos murs de formigó.
Tota la deu d’Arinsal (Andorra) està contaminada pel norovirus, el mateix microorganisme que va causar el brot de gastroenteritis que va afectar 4.100 persones a Barcelona i a Tarragona.
En concret, a l’aqüífer s’han detectat 20 unitats virals per cada cinc litre del genotip 1 de norovirus i 110 partícules per cada cinc litres del genotip 2 del mateix microorganisme.
El Govern d’Andorra ha reconegut aquest dimecres que les anàlisis realitzades a l’envasadora de la deu, Aigües de el Pirineu, revelen la presència del norovirus a tota la font i ha tancat definitivament la planta envasadora.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/04/27/catalunya/1461772199_243018.html
