Però si la lògica que mou aquests proveïdors és el lucre, i la sanitat pública té alternatives menys costoses, el lògic és que s’explorin.
L’Hospital General ha estat una iniciativa megalòmana que ha hagut de ser rescatada diverses vegades de formes molt diverses, però sempre amb càrrec a la sanitat pública.
Directius de la multinacional que ara posseeix la propietat del centre han comentat en fòrums econòmics que el seu desembarcament a Espanya es deu a l’atractiu econòmic que suposa la possibilitat d’actuar com a proveïdors de la sanitat pública.
Fins i tot es va arribar a contemplar que es traslladés al nou edifici construït al Vallès el vell hospital de Sant Pau.
Es va plantejar llavors què fer i va haver-hi propostes que van argumentar que, atès que el projecte no tenia viabilitat si l’erari públic no el rescatava, passés a integrar-se a la xarxa d’hospitals de titularitat pública.
Fuente original: De la lògica privada a la lògica pública | Opinió | EL PAÍS Catalunya
