L’actuació de l’ambaixador a Bèlgica havia estat denunciada pel sindicat SISEX-USO del Ministeri d’Afers exteriors.
Almenys quatre persones (dos diplomàtics, una secretària i un xofer) s’haurien donat de baixa per aquest motiu, segons fonts diplomàtiques.
El Govern ha destituït a l’ambaixador d’Espanya a Bèlgica, Ignacio Jesús Matellanes Martínez, després que la Inspecció General de Serveis del Ministeri d’Afers exteriors i Cooperació realitzés un demolidor informe en el qual denuncia «anomalies molt greus» en el funcionament de la missió diplomàtica, entre les quals destaca l'»absentisme» de l’ambaixador i el seu abús d’autoritat «a través de la por, l’amenaça i l’enfrontament».
Ignacio Matellanes va ser nomenat ambaixador a Bèlgica el març de 2012.
El cessament es va aprovar en el Consell de Ministres d’aquest divendres, a proposta del ministre d’Afers exteriors en funcions, José Manuel García-Margallo, i es publica aquest dissabte en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/04/09/internacional/1460187383_545970.html
