La Fiscalia demana set anys de presó per a Xavier Latorre, antic càrrec de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) que va ser diputat i president del CDS a Catalunya, i per a Luis Marsà, propietari de La Clau d’Or, pel presumpte pagament de comissions a canvi de tractes de favor des de l’entitat pública.
El vehicle per rebre la «recompensa econòmica» per les seves gestions a favor de determinades empreses, manté el ministeri públic, va ser la mercantil Fase Arequipa, SL, controlada pels fills de l’acusat i administrada per la també acusada María Belén L.C.
El fiscal sol·licita també una pena de vuit anys d’inhabilitació per al funcionari, al qual exigeix que pagui 90.000 euros de multa i torni els més de 190.000 euros percebuts il·legalment, així com quatre més d’inhabilitació i multes de 180.000 euros per a cada un dels dos empresaris.
D’aquesta presumpta comissió, afegeix la Fiscalia, Marsà –responsable del grup La Clau d’Or, integrat per Gambil, SL, i Tres Torres, SA– havia d’assumir el pagament de 82.500 euros i la resta anava a càrrec de la companyia de Puigfel.
Segons el ministeri públic, va ser en un moment decisiu de l’expedient quan es van iniciar els pagaments més importants a Latorre, «disfressats sota un contracte de consultoria» i que es prolongarien fins al 2012.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/04/28/catalunya/1461843595_432905.html
