Ja després de les eleccions del 2012, un grup d’empresaris es va reunir amb Mas per demanar-li que no pactés amb ERC.
Els empresaris ja veien amb recel les negociacions perquè el programa amb el qual l’esquerra anticapitalista va concórrer a les eleccions xocava amb els seus interessos.
La coalició JxS –amb CDC, ERC i 11 independents– no va aconseguir prou escons per investir Artur Mas, fet que va convertir en crucials per governar els deu diputats de la CUP.
Foment del Treball, presidida per Joaquim Gay de Montellà, i Pimec, liderada per Josep González, van reclamar un “govern fort i estable” que doni prioritat a “la recuperació econòmica” i van demanar “responsabilitat” als grups parlamentaris.
Temen, a més, que finalment la coalició llanci la tovallola i cedeixi en la candidatura de Mas per proposar un altre nom per presidir la Generalitat.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2015/10/09/economia/1444419566_700423.html
