Catalunya es troba en un “atzucac”, diu la ponència del PSC i això exigeix un “canvi dràstic de condicions internes i externes”.
El partit va difondre aquest dijous la ponència política que es debatrà en el conclave i que recull la proposta d’explorar la via canadenca si la reforma constitucional no fos votada pels catalans.
La reforma constitucional que reclama el PSC hauria de suposar també “el ple reconeixement del caràcter nacional de Catalunya, dels seus drets històrics i de la singularitat del seu autogovern”.
L’exemple a seguir seria la via canadenca, en referència a la llei de claredat redactada l’any 2000 després del segon referèndum del Quebec que va rebutjar la independència.
Aquesta llei estableix les condicions en les quals el Govern del Canadà podria entrar a negociar la secessió d’alguna de les seves províncies.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/06/30/catalunya/1467311100_081750.html
