El passat febrer passat, la CUP, ERC i CiU han denunciat que el govern municipal, encapçalat per Àngel Ros, incomplia el reglament municipal de la llengua catalana després d’instal·lar cartells bilingües en diferents punts de Lleida.
Els tres partits denunciaven que segons l’article 14 del citat reglament, “la retolació pública de tot tipus s’ha de redactar únicament en català”.
Rafael Ribó s’ha pronunciat sobre la senyalització bilingüe i ha defensat que estigui en “català com a norma general”.
El Síndic de Greuges de Catalunya ha demanat a l’Ajuntament de Lleida que assumeixi l’obligació de les administracions locals “de fomentar la imatge pública i l’ús del català” i utilitzi aquesta llengua “de forma normal en les comunicacions i les notificacions dirigides a les persones físiques o jurídiques residents en l’àmbit lingüístic català”.
Així i tot, ha apostat per fer ús del castellà quan la grafia que acompanyi el pictograma pugui comportar indefensió per a les persones.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/07/08/catalunya/1467992864_066935.html
