A la província de Girona, ERC passa de dos a tres senadors (Jordi Martí, Joaquim Ayats i Elisenda Pérez), mentre que CDC només conserva un dels dos escons que tenia (Joan Bagué).
ERC s’ha alçat amb la victòria en el recompte dels senadors a Catalunya, amb 10 escons, per damunt d’En Comú Podem, que n’ha obtingut quatre, i de CDC, que s’ha quedat amb dos i ha retrocedit fins a la tercera posició, amb el 96,52% dels vots escrutats.
A la circumscripció de Tarragona, ERC amplia la seva victòria en passar de dos a tres escons (Miquel Aubà, Josep Rufà i Laura Castel), mentre que En Comú Podem manté el que tenia (Celia Cánovas) i CDC perd el seu únic senador.
ERC ha aconseguit capgirar els resultats a la demarcació de Lleida, on ha passat d’un a tres senadors (Miquel Àngel Estradé, Anna Azamar i Xavier Castellana), xifres invertides a les de CDC, que dels tres escons que tenia només es queda amb un (Maria Teresa Rivero).
A la circumscripció de Barcelona, el resultat és el mateix que el de les eleccions del 20 de desembre: tres escons per a En Comú Podem (Òscar Guardingo, Maria Freixanet i Joan Comorera) i un per a ERC (Santiago Vidal), mentre que el televisiu Miquel Calçada, que es presentava per CDC, s’ha quedat sense representació.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/06/27/catalunya/1467010578_191549.html
