Entre els tòpics politicosocials més tenaços de la història contemporània d’Espanya hi ha el que identifica catalanisme (després, nacionalisme català) amb burgesia.
L’autèntica burgesia catalana no es va deixar seduir mai per Macià ni –menys encara– per Companys.
Si de tot allò cal deduir, com va fer Julio Anguita el 1994, que aquesta burgesia vagament catalanista era “la pitjor burgesia d’Espanya”, això ja és opinable.
A la vida hi ha poques coses més persistents, més difícils de corregir, que un bon tòpic.
És trist que, el 2016, representants d’una esquerra il·lustrada liquidin el litigi parlant de “la burgesia”.
Fuente original: La burgesia | Opinió | EL PAÍS Catalunya
