Forma part de la xarxa de cases del Ministeri d’Afers Exteriors i Cooperació, integrada també per Casa Amèrica, Casa Àrab i Sefarad-Israel, a més de Casa Mediterrani (Alacant) i Casa Àfrica (Las Palmas de Gran Canària).
La Casa Àsia va néixer el 2001 amb l’objectiu d’impulsar les relacions institucionals, econòmiques, socials i culturals d’Espanya amb la regió d’Àsia-Pacífic.
Els problemes de Casa Àsia no s’acaben aquí.
La paradoxa rau en el fet que la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona formen part de la fundació que gestiona l’Hospital de Sant Pau (juntament amb l’Arquebisbat de Barcelona) i del consorci de la Casa Àsia.
El millor ‘think thank’ de política exterior, també en crisi La Casa Àsia no és l’única institució dedicada a la política exterior amb seu a Barcelona que està en crisi.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/07/03/catalunya/1467570060_621558.html
