L’home, inalterat i amb cara de resignació, va preguntar, per fi: “¿I unes Confessions, de sant Agustí, per un casual?”.
Es va adreçar a un dels nois que hi havia despatxant i va preguntar-li: “¿Tenen les Moralia, de Plutarc?” Cap resposta.
“¿I, per atzar, l’Elogi de la vida solitària, de Petrarca?” Silenci.
“Ja és pega —hi va afegir—, però potser tenen les Memòries del subsòl, de Dostoievski?” Cap resposta.
Va esmunyir-se entre la gentada i va desaparèixer, sense haver comprat res.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/04/28/cultura/1461831109_299687.html
