Les ciutats europees s’han llançat a recuperar el seu espai públic, oblidat com el tenien pel frenesí del progrés que porta a prioritzar altres qüestions.
El director del CCCB, Vicenç Villatoro, ha recordat que l’origen del premi està en l’exposició “La reconquesta d’Europa” que va comissariar Albert García Espuche el 1999.
El representant de l’ajuntament, Morten Kabell, ha subratllat que si la seva ciutat és referent és “com a resultat de les exigències dels seus ciutadans, que han estat promotors i motors del canvi”.
La intervenció ha restablert el sistema de reg, ha retornat la vida als horts i ha convertit la zona en un parc.
I des de fa nou anys el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i sis institucions europees més relacionades amb l’arquitectura premien les millors intervencions.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/07/04/cultura/1467649246_041447.html
