En defensa de la nova normativa, l’IEC manté que “la simplificació dels diacrítics afavoreix l’aprenentatge de l’ortografia” i que una ·bona part de l’ortografia és arbitrària i una altra part obeeix a raons etimològiques·.
Per això, l’ambigüitat dels mots no es resol fora de context, sinó quan els mots es troben dins de frases i enunciats.
A més, apunta que la tria dels mots que conserven l’accent diacrític ha estat fruit d’intensos debats per a arribar a un consens.
A més, s’escriuran sense accent diacrític els compostos i derivats dels mots que encara en conservaran, com adeu-siau, marededeu, rodamon o a contrapel.
A banda, l’Institut afegeix que la quantitat de diacrítics en els mots catalans s’havia multiplicat de l’època de Pompeu Fabra ençà: d’una cinquantena a més de cent cinquanta.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/10/03/cultura/1475519605_622231.html
