Considera que «el mecanisme per a aconseguir la implantació del castellà a Catalunya va ser i continua essent la bilingüització forçosa de la població.
Un procés que va costar segles i que fins el 1939 encara era força precari pel que fa a la major part de les classes populars».
Subscrit per més de 170 acadèmics, professors universitaris, escriptors, estudiosos, docents i altres professionals de la llengua i impulsat pel Grup Koiné, el document pretén obrir el debat sobre la llengua en la perspectiva del procés constituent català, tot considerant que «la situació actual de la llengua catalana en la majoria d’àmbits d’ús general és extremament crítica».
El grup explica els riscos que veu en el bilingüisme.
L’Associació Llengua i República presentarà aquest dijous al paranimf de la Universitat de Barcelona el manifest Per un veritable procés de normalització lingüística a la Catalunya independent, amb el qual volen conscienciar la ciutadania sobre la situació actual del català i sobre el paper vertebrador que ha de jugar en un Estat català.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/03/29/cultura/1459276372_040957.html
