Com que Orwell va ser, com hem assenyalat de bell començament, un home de gran integritat moral i d’una gran autonomia intel·lectual, no ens ha d’estranyar que digui: “La llibertat intel·lectual implica la llibertat d’informar del que s’ha vist i sentit, i no estar obligat a fabricar fets i sentiments imaginaris”.
Pels articles del primer bloc ens assabentem de quelcom que és llegenda en el món literari anglès, i això és que Orwell tenia una tirada irreprimible, o inevitable, al fracàs: “Jo estava condemnat.
També és autor de dos llibres al·legòrics, La granja dels animals i 1984—una data massa pròxima a la seva vida perquè pogués resultar profètic tot el que explica—, tots editats en català.
Independentisme de gresca i processó uniformada!
Diu l’autor: “Qualsevol periodista o escriptor que vulgui mantenir la seva integritat es veu més frustrat per la deriva general de la societat que no per una persecució activa”.
Fuente original: Orwell i l’oxigen dels intel·lectuals | Opinió | EL PAÍS Catalunya
