La Inspecció de Treball ha obert un expedient sancionador a tres empreses subcontractades pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) per negar-se a rentar els uniformes dels seus empleats.
“A partir d’ara hem de veure quines mesures es prenen; si impugnem el conveni, per exemple”, apunta.
La institució va alertar del “risc notable” per als empleats i va amenaçar les empreses d’obrir un expedient sancionador si no assumien la neteja dels uniformes.
Un any després, les amenaces s’han complert i Inspecció ha elevat una proposta de sanció contra les empreses del SEM per generar “un risc per als treballadors”.
Una de les empreses, TSC, ha estat la gran vencedora del nou concurs d’ambulàncies que s’ha adjudicat aquest any.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2015/10/08/catalunya/1444333273_468347.html
