Un total de 39 famílies reben l’ajuda per a l’escolarització en castellà a Catalunya que estableix la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat de l’Educació (LOMCE).
Les famílies interessades han de sol·licitar a Ensenyament l’escolarització en castellà i, si no hi ha oferta, es pot sol·licitar l’ajuda estatal.
El febrer de l’any passat, no obstant això, el ministeri va xifrar el total de peticions en 392.
L’última xifra reconeguda per Ensenyament, publicada el setembre de l’any passat, era de 92 sol·licituds de l’ajuda, de les quals només 17 complien els criteris.
D’acord amb la norma, la família matricula el menor en un centre privat que tingui el castellà com a llengua vehicular i el ministeri ha de resoldre la petició en sis mesos.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/04/06/catalunya/1459935240_814679.html
