Tot i això, també em resulta incòmoda i fins i tot deshonesta l’autocensura, callar o fer com si res davant debats encesos en què intervé tothom, tingui o no qualificació per fer-ho.
Els de Colau van escollir la més provocadora i épatante, i l’oposició va embestir.
És certament incòmode opinar sobre temes polèmics que involucren col·legues molt respectats amb els quals, a més, mantinc relacions amistoses des de fa bastantes dècades.
Aquí és on va entrar en escena l’estàtua eqüestre de Franco, que assegurava la polèmica des del primer anunci de la seva presència.
Per justificar-la, es va donar a l’exposició un biaix de “denúncia” de la “impunitat” amb què grans monuments franquistes van ser a l’espai urbà durant dècades de democràcia.
Fuente original: ‘Kulturkampf’, desfogament, esperpent | Opinió | EL PAÍS Catalunya
