Des d’aleshores, s’ha produït un enfrontament basat en rumors: els sindicats mantenien que l’Ajuntament els havia insinuat que pagaria els endarreriments a terminis durant tres anys.
Els sindicats subratllen, a més, que han acordat amb l’Ajuntament que es crearà una comissió de seguiment del pagament dels endarreriments.
La situació es va repetir el 2008 i després de nombroses protestes i una batalla judicial el TSJC va condemnar en ferm l’Ajuntament a pagar-la el gener passat.
L’Ajuntament de Barcelona i els sindicats de la Mesa General d’empleats han arribat a un acord pel pagament que es deriva de la sentència del TSJC que obliga a pagar els endarreriments salarials que s’acumulen des del 2007 i que corresponen a un 1% d’increment salarial que el consistori no ha aplicat.
Uns endarreriments que sumen més de 70 milions d’euros, que el Consistori tenia provisionats, i que finalment els 13.000 treballadors (funcionaris, laborals i treballadors d’empreses municipals) cobraran amb la nòmina d’abril.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/02/18/catalunya/1455813911_101810.html
