L’aportació estatal de recursos per part estatal també ha estat motiu de retrets per part de Puigdemont, qui ha parlat de “sobtada desconnexió” de Madrid, que ha reduït la seva aportació de 150 a 95 milions d’euros.
Després de ser rebuts a l’aeroport per una comitiva liderada per Gómez Pomar –on les salutacions han estat cordials–, un sèquit ampliat ha tornat al metro per viatjar fins a l’estació de Fira.
El secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar, que ha assistit després que convidessin ahir al matí al Ministeri de Foment, seguia el discurs des de la primera fila, acompanyat d’altres autoritats.
L’Estat no ha participat en la inversió, però sí aporta recursos a l’Autoritat del Transport Metropolità (AMT), un ens on participen també Administracions autonòmiques i locals que finança el transport públic.
Albert GarciaLa tensió l’ha mantingut lleugerament Gómez Pomar, qui ha acusat de “falta de lleialtat institucional” a la Generalitat per la forma com es va facilitar la invitació.
Fuente: http://cat.elpais.com/cat/2016/02/12/catalunya/1455271746_939333.html
