Recordem les novel·les i pel·lícules sobre la guerra civil nord-americana: els confederals eren els estats del Sud i els unionistes els del Nord.
Domènech i els seus haurien d’aclarir-se i dir el que realment volen.
El tema és complex per a molts, però els dirigents polítics i els partits han de tenir-ho clar atesa la centralitat d’aquesta qüestió.
Tu pots tenir un estat independent però signar el TTIP, i sostreure així la sobirania econòmica del país, per exemple.
Els primers consideraven que la Constitució nord-americana era un tractat entre estats i els segons que era una norma suprema fruit del poder constituent del poble.
Fuente original: Domènech i la claredat | Catalunya | EL PAÍS Catalunya
