L’alcaldessa ha declarat davant del jutge reiterant que van mantenir l’estelada per obeir el mandat del ple de l’Ajuntament de Berga.
Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest divendres primera hora l’alcaldessa de Berga (Berguedà), Montse Venturós (CUP), investigada per un presumpte delicte electoral per no haver retirat l’estelada de l’Ajuntament.
En no fer-ho per segona vegada, el jutge va demanar un informe al Ministeri Fiscal, que va demanar la detenció per poder prendre declaració a Venturós en els procediments oberts.
Fonts del TSJC expliquen que en les dues citacions l’alcaldessa quedava avisada de les «conseqüències que podia tenir no comparèixer».
El magistrat no li ha imposat cap mesura cautelar, però ha advertit Venturós que podria anar a la presó en cas que torni a desobeir.
Fuente original: El jutge adverteix l’alcaldessa de Berga que pot anar a la presó si torna a desobeir | Catalunya | EL PAÍS Catalunya
